Thursday, October 19, 2017
You are here:  Koneetbreadcrumb separatorAikaisemmat koneemme   Login
Aikaisemmat koneemme

ATEC 122 Zephyr OH-U635, käytössä kerholla 2011-2016
 
MILKin kolmas oma Zephyr lennettiinTsekeistä Suomeen toukokuussa 2011.
Koneella on mm. taka-ikkunat, muutettu tavaratila, vähän pienemmät pyörät, parannettu ilmastointi, sähkölaipat.
Kone lensi kerhossa yhteensä 2607 tuntia, ennen kuin se myytiin joulukuussa 2016 yksityishenkilöille.


ATEC 122 Zephyr OH-U585, käytössä kerholla 2008-2016

MILKin toinen oma Zephyr tuotiin lentämällä loppusyksystä 2008 Tsekeistä Suomeen.Koneessa on 80 hp Rotax-moottori, Icom radio, Garmin GPSMap496 ja (C-moodin) transponderi (Garmin GTX 327) sekä pelastusvarjo. Tehtaalla koneeseen asennettiin myös täydellinen valosarja ja siivenkärkiin strobot havaittavuutta parantamaan. Matkanopeus on noin 175 km/h. Polttoainetankki 80 litraa. Kone lensi kerhossa yhteensä 2418 tuntia/10890 laskua, ennen kuin se myytiin keväällä 2016 yksityishenkilöille.

Ikarus C-42S OH-U513 , käytössä kerholla 2009-2012

U513 ostettiin kerholle vähän käytettynä toukokuussa 2009. Koneessa on 100 hp Rotax-moottori, Filser ATR500 radio, Garmin GPS ja Filser TRT800 transponderi (Mode S)sekä pelastusvarjo.
Kone myytiin keväällä 2012 yksityishenkilölle Kuusamoon.
ATEC 122 Zephyr OH-U555 , käytössä kerholla 2008-2011

MILKin ensimmäinen Zephyr tuli uutena tehtaalta ja aloitti kerhon käytössä tammikuussa 2008. Kolmessa vuodessa lentoaika kertyi 1450h. Koneessa on 80 hp Rotax-moottori, Icom radio, Garmin GPS ja transponderi (C-moodi) sekä pelastusvarjo. Polttoainetankki 60 litraa. Kone myytiin perushuollon jälkeen keväällä 2011 Kuhmon ilmailukerholle.

Dynamic WT-9 OH-U474 , käytössä kerholla 2005-2009
 
Dynamic hankittiin kerholle uutena vuonna 2005. Kone myytiin syksyllä 2008 mutta vuokrattiin edelleen kerhon käyttöön Malmille. Koneessa oli 80 hp Rotax-moottori, vakiokierrospotkuri, täydelliset valot, Icom radio, Garmin GPS ja transponderi sekä pelastusvarjo. Matkanopeus on noin 190 - 200 km/h. Polttoainetankit 2 x 35 litraa.
Kone tuhoutui pakkolaskussa pellolle huhtikuussa 2009.

Ikarus C-42 OH-U399 , käytössä kerholla 2002-2009
 
U399 on ostettu kerholle uutena vuonna 2002 ja oli ahkerassa koulutus- ja kerhokäytössä. Ikarus U399 myyntiin yksityishenkilölle keväällä 2008 ja on ollut sen jälkeen kerholle vuokrattuna kevättalveen 2009 asti. 2012 lähtien kone on ollut kerholaisten kimpan omistuksessa.

IKARUS C-42 OH-U457 , käytössä kerholla 2004-2008

U457 on ostettu kerholle uutena vuonna 2004. Ikarus U457:llä oli hallipaikka Malmilla, 1-hallissa. Kone oli erittäin ahkerassa kerhokäytössä ja lensi parhaana vuotena yli 550h. Kone myyntiin yksityishenkilölle keväällä 2008 ja on uuden omistajan käytössä Porin suunnalla.

EV-97 EUROSTAR OH-U389 , käytössä kerholla 2004-2005

Eurostar-ultra valmistetaan Tsekin tasavallassa (Evektor Aerotechnik). Eurostarissa on 100 hv Rotax 4-tahti-moottori. Koneen matkanopeus 190 km/h ja sakkausnopeus 65 km/h. Maksimi lentoonlähtöpaino (MTOW)450 kg. U389 vuokrattiin  kerholle keväällä 2004 ja oli käytössä kevääseen 2005 asti ja se oli pääosin Hyvinkäällä, Milkin hallissa.

Ikarus C-42 OH-U397 , käytössä kerholla 2001-2004

U397 ostettiin kerholle vähän käytettynä vuonna 2001 Saksasta. Saksassa tämä yksilö oli tehtaan esittelykoneena.  Koneella lennettiin reilusti yli 1000h, laskuja on tehty noin 5500. Ikarus U397 varustettiin elokuussa 2004 kellukkeilla vesikurssia varten. Vesikurssin lento-osuuden suoritti 7 milkkiläistä. Hyvin palvellut Ikaruksemme on myyty yksityiselle.

Dynamic WT 9 OH-U415 , käytössä kerholla 2003-2004

Kerhon Dynamic tuhoutui täysin 16.2.2004 Hollolassa tapahtuneessa onnettomuudessa. U415 oli ostettu kerholle vähän lennettynä vuonna 2003. Kerholaiset lensivät innokkaasti uudella koneella, tunteja ehti koneelle kertyä ennen onnettomuutta noin 200h, laskuja oli tehty miltei 500.

Rans S-6 Coyote II OH-U184 , käytössä kerholla 1994-2003

Kojootissa oli 2-tahti Rotax -moottori mikä, konerikon jälkeisen pakkolaskun jälkeen vaihdettiin 4-tahti Verner SVS-moottoriksi. Tarvittiin muutostöitä lentomassan nostamiseksi ja korjaus kesti kerhotyönä tehtynä vuosia. Kone saatiin katsastettua lentokelpoiseksi tammikuussa 2002. Kone myytiin pois syksyllä 2003 kerhomme jäsenelle, joka lensi koneen kotikonnuilleen Enontekiöön. Siellä kone lensi nomistajansa eräretkillä, -välillä sukisvarustuksella. Myöhemmin kone myytiin noin v. 2011 Etelä-Suomeen.Tuoreimmat havainnot (kesäkuu 2014): kone lentää Selänpään lentokentältä, on kunnostettu ja varustettu Jabiru-moottorilla.

Ikarus C-42 OH-U383 , käytössä kerholla 2000-2001

Ikarus U383 hankittiin talvella 2000 ja heti seuraavan kesän kynnyksellä tapahtui vaurio Hyvinkään kentällä; koneemme oli parkissa PikkuKlubin edustalla, kaukana kiitotiestä, kun vesikone teki lentoonlähtöä nousukelkalta. Kun vesikone oli noussut, kelkka ohjautui vinoon ja törmäsi koneemme kylkeen, Ikarus meni lunastuskuntoon. Raato ostettiin varaosiksi vakuutusyhtiöltä, mutta myimme raadon edelleen saman vuoden lopussa.

Ikarus C-22 FOX OH-U096 , käytössä kerholla 1992-2001

Tätä Foxia käytettiin harrastus- ja koulutuslentoihin, kunnes se myytiin syksyllä 2001. Fox vaurioitui pari kertaa huonojen laskujen seurauksena ja sitä korjattiin hartaasti, ajan kanssa. Koneessa oli 2-tahti Rotax-moottori.

Ikarus C-22 FOX OH-U071 , käytössä kerholla 1990-1996

Kerhon ensimmäinen oma kone.

 

    
Copyright (c) 2017 Mäntsälän Ilmailukerho